משכירים דירה? כך תבצעו בדיקת רקע על שוכרים בקלות ובמהירות

מדוע חשוב לבצע בדיקת רקע על שוכרים, ואיך עושים זאת בקלות באמצעות הדוח הידידותי למשתמש של CHECKNET?

ימי הקיץ, מלבד היותם תקופת החופשים והנופשים, היא גם תקופת המעברים הגדולים. מדי שנה, הקיץ הוא התקופה בה מרבית היחידים ובעלי משפחות אורזים ועוברים דירה, לפני שמתחילה לה שנה חדשה. על פי סקר של הלמ"ס, 31% ממשקי הבית מתגוררים בשכירות, כלומר אם יש בבעלותכם דירה אותה אתם מעוניינים להשכיר, אתם חלק מקבוצה גדולה של בעלי נכסים המתמודדים כעת עם אותה הסוגיה – כיצד מוצאים שוכרים שיהיו דיירים טובים ואמינים? 

מציאת שוכר היא התקשרות עסקית אך גם רגשית – מדובר בקשר שיימשך שנה לכל הפחות, בעלי בתים סומכים על הדייר שישמור על הנכס (ולא יזיק חלילה), שישלם בזמן וכמובן שיפנה את הנכס בתום המועד המוסכם. מדובר בציפיות רבות מאדם זר שאיננו יודעים עליו דבר. בין אם בעלי הנכס מראים את הנכס בעצמם, ובין אם הם נעזרים בשירותיו של מתווך – פעמים רבות בתהליך ההשכרה עוברים בנכס עשרות שוכרים פוטנציאליים. ברוב המקרים, אף על פי שמדובר בהתקשרות עסקית "רגישה", בעלי הנכס או המתווכים סומכים בעיקר על אינסטינקטים.

ישנם מספר צעדים אשר יכולים לסייע לבעלי הנכס לצמצם את הסיכון לנזקים כלכליים. בין היתר נהוג לבקש מן השוכרים ערבויות אישיות חתומות, ערבות בנקאית, והמחאות לשנים עשר חודשים מראש. אך ישנם מקרים רבים, בהם על אף שננקטו הצעדים האמורים, בעלי הנכסים מצאו את עצמם עם דיירים שלא מוכנים להתפנות מהנכס, דיירים שהותירו נזקים בנכס העולים על סכומי הערבויות, דיירים שהצ'קים שלהם "קפצו" ועוד.

הדבר איננו מפתיע לאור הנתון כי ברובם המוחלט של המקרים – זהות השוכרים החדשים להם נמסרים המפתחות נותרת בגדר תעלומה עבור בעלי הנכס. ייתכן כי על פניו השוכר נחמד ומבטיח, אך מה אם הוא בעל היסטוריה של "שוכר בעייתי"? מה אם הוא נמצא במצב של פשיטת רגל? או אולי הואשם בפלילים? האם יש דרך לדעת זאת מבעוד מועד? אילו כלים יש לכם, בעלי הנכסים, להבטיח שתבחרו בדייר הנכון? 

מה לגבי להריץ באופן עצמאי בדיקת רקע על שוכרים באינטרנט? למרבה הפרדוקס, הרשת מכילה מידע כה רב, עד כי כלל מנועי החיפוש סורקים אחוזים בודדים בלבד ממנו, ואינם כוללים מידע מהותי הקיים ברשתות חברתיות, בארכיונים ובמאגרים מגוונים. בנוסף, בכדי לדעת אם ישנה מעורבות בהליכים משפטיים, קשר לעסקים או בעיות עם נושים, צריך להכיר את המרשמים הציבוריים, הארכיונים והמאגרים הקיימים בתחומים שונים, לעבור דרכם, לאסוף את המידע שניתן ולרכוש מידע נוסף באופן חד פעמי או באמצעות מנוי שנתי. 

בדיוק לשם כך צ'קנט יצרה דוח קל להבנה ולשימוש, במחיר נגיש לכל כיס – שיאפשר לכם, בעלי הנכסים, לדלות את כל המידע הרלוונטי על שוכרים פוטנציאליים. כל שעליכם לעשות הוא להזין שם ומספר תעודת זהות של האדם הרלוונטי, ואלגוריתם החיפוש החכם של צ'קנט יסרוק עבורכם את הרשת, יערוך הצלבות ויפיק דוח המכיל את כל המידע המדויק אודות השוכר תוך דקות, באופן מרוכז וללא צורך בבירוקרטיה, רישום ותשלומים. המערכת של צ'קנט תסייע לכם להבין מי עומד מולכם באמת, כך שלכם יישאר רק לבחור את האופציה המתאימה ביותר.